Que impressionante! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Anne Marieke Wiggers - WaarBenJij.nu Que impressionante! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Anne Marieke Wiggers - WaarBenJij.nu

Que impressionante!

Door: Anne marieke

Blijf op de hoogte en volg Anne Marieke

09 Juli 2010 | Peru, Cusco

CHECK OOK FOTOS EN FILMPJES (ZIE ONDERAAN DIT BERICHT) De filmpjes zijn van een festivalletje (die zijn hier echt 26 keer per week haha) en het andere filmpje van de omgeving van mi casa!

Ik ben van plan niet te lange reisverslagen te schrijven (omdat jullie daar misschien ook wel helemaal niet op zitten te wachten) maar het begin van de reis is machtig, dus moet ik toch met jullie delen!

Na afscheid van mijn family en liefde op het vliegveld stapte ik de douane door, op naar mijn groot avontuur. Bij de incheck was gebleken dat ik BUSINESS CLASS zou vliegen van Madrid naar Lima, dit kwam omdat mijn eigen vlucht was gecancelled en ik in een andere vlucht erbij was gezet..
Alles ging soepel, niet in verkeerde vliegtuig gestapt dus onder controle!

Vlucht Brussel-madrid was ok, wel 2 mannen naast me waarvan ik dacht dat ze russisch waren en aan t eind vd vlucht bleek plots dat ze West Vlaams waren haha, rare taal!

Vervolgens op vliegveld Madrid (GIGANTISCH!)nog reizigers ontmoet en daarmee gewacht op volgende vlucht. 1 meisje ging ook naar Cusco, beetje zelfde verhaal als ik, dus da was grappig! Uiteraard vloog alleen ik buiseness class dus moest ik de anderen verlaten. Maaarr HOE GEWELDIG is die buiseness class! Kwam naast n vrouw te zitten die er ook in was geplaatst bij toeval, dus we hebben er goed v genoten! champagne, 3gangenmenus (incl octopus) en een superuitgebreid ontbijt. Bovendien kon van de stoelen een bed gemaakt worden(megaveel beenruimte dus ook) dus heb ik gewoon 7 uur vast geslapen! Wat n luxe!

De vlucht Lima - Cusco (binnen Peru) was ook weer indrukwekkend, t was inmiddels weer licht buiten dus konden we genieten van de prachtige bergen, echt super mooi! Peru!

Bij aankomst werd het natuurlijk wat spannend, want ik zou worden opgehaald door mijn gastgezin. Doris (la ama de casa) kwam mij ophalen en we stapten in een taxi naar haar huis. ze was meteen heel warm en vriendelijk, en we konden al flink wat spaans praten! Ik dacht, gewoon doen, dan komt het wel goed :)

Het huis staat vlakbij de stad dus ook bij de spaanse school. Het is een echt peruviaans huis, niet zo groot maar wel warm. Fotos volgen! En maria beelden, het katholicisme is hier groot en nu noemt Doris mij ana maria, net als mama! Doris heeft een mama, Laura, en verder woont er niemand in het huisje.Behalve dan 2 andere studenten, een meisje uit zwitserland (waarmee ik de kamer deel) en een jongen uit Duitsland: Allebei superleuke mensen, al goed gelachen en ze helpen me af en toe vertalen naar Spaans.
bovendien geven ze massas tips (want ze zitten al 4 weken in Cusco), bijvoorbeeld:
-Waar eet je de beste cavias? (haha echt waar, dies speciaal voor jou dennis!)
-Welke taxi moet ik nemen_
-Hoe ding ik af
-Wat zijn de leukste cafes
-Hoe werkt het peruviaans ritme en cultuur
etc...

Het ritme: ontbijt om 8 uur (want om half 9 moet iedereen weer ergens zijn, spaanse les etc) met brood en fruit. Rond 13u lunch, warme eten, bestaat vaak uit rijst met vlees en groeten, best ok!
En dan rond 20uur avondeten,wat gewoon bestaat uit de lunch maar dan in n mini portie :)

Je kunt hier om de hoek bijvoorbeeld echt warm eten met drie gangen voor 6 soles, wat zoiets is als 1,50euro. het leven is hier bizar goedkoop!!!

Dan over Cusco, het is echt een fantastische stad Hay de todo!! alles alles is hier. Een levendige stad met supermooie kleine straatjes, altijd zon (tot 6uur savonds want dan gaat ie al onder!!) en rond de 23 graden en snachts nul graden dus dat is wel even omschakelen, maar goed te doen!Ik ben alleszins blij met mijn fleece vest en jas voor savonds!
Verder zijn er superleuke cafes barretjes, mooie klassieke gebouwen, drukke straten, rustige straatjes, inca bouwwerken.. Pff echt niet te omschrijven!!

het allermooiste van Cusco is dat het in de bergen ligt, had daar eigenlijk helemaal geen rekening mee gehouden maar dat is zo wonderschoon! Als je drie min. de stad uitloopt, bevind je je al in een oase van rust. Gister gedaan met Moniek, meisje die k op vliegtuig ontmoette, echt fantastisch mooi!

Mijn spaans gaat redelijk goed vooruit, gister stadsrondleiding gehad van Doris en veel gepraat. Maandag beginnen mijn spaanse lessen en mijn vrijwiliggerswerk, ben zeer benieuwd! De spaanse school ligt alvast op t mooiste plein van Cusco. Dit weekend ook wat plannen, vanavond kookworkshop peruviaans koken en zaterdag kennismaking met andere spaanse lessers en vrijwilligers! Zondag natuurlijk voetbal kijken, hihi, dat dringt zelfs hier door!

Lieve allen, ik hoop dat jullie ook zoon heerlijk zomer hebben, geniet er in ieder geval van (en denk af en toe aan me) Fotos volgen!!

Ps: ik verwacht echt niet dat jullie reacties schrijven oid, voel je niet verplicht tot iets maar doe gewoon war je zin in hebt! Dat doe ik ook ;)

FOTO´S staan erop! Er staan er wat bij van mi casa, daar waar het zo gekleurd is allemaal! Het plein is mijn achtertuin als het ware, dus die huizen die eraan staan, in 1 huis woon ik nu! Verder nog wat fotos van de stad en vanuit business class en vanuit de vlucht lima - cusco: Ik kan er helaas maar 10 fotos op zetten.. moet echt nog even uitzoeken hoe t juist werkt.. maar bij deze dus alvast wat fotos!

  • 09 Juli 2010 - 17:13

    Sophia :

    Lieve Anne,

    Ik ben erg blij te horen dat het zo goed met je gaat! Fijn dat je toch hebt besloten om een blogje te maken, dan weet ik toch een beetje hoe het met je gaat en hoef je niet elke keer 100.000 mails naar iedereen te sturen. Stiekem ben ik wel een beetje jaloers, Cuzco klinkt ontzettend mooi! En ik ben ook jaloers op de temperaturen! Hier is het momenteel 31,4 graden! Stel je voor hoe heet het op het warmst van de dag in de zon is! Ook fijn dat je al wat mensen ontmoet hebt. En dat van dat vliegtuig in business class, dat is echt weer typisch iets voor jou he ;) Super!
    Ik wens je een fijn weekend!!!

    xxx

  • 09 Juli 2010 - 20:15

    Dennis:

    Pfff...ik wil ook vliegtuigproblemen!! veel beenruimte en superveel eten lijkt me wel wat :p

    Slorp alle tips en plekjes maar goed op!!! (en probeer al ns n cavia'ke) Over n maand (!) kom ik er mee van genieten!!!

    (mooi blogje trouwens!!! benieuwd naar méér..en foto's natuurlijk :D)

    Zoenenenzo!

  • 10 Juli 2010 - 12:37

    Jasper:

    Yay Anne,je avontuur is echt begonnen! Zondags kun je de wekelijkse parade niet mislopen en neem ook zeker de collectivo of minibus naar Pisaq voor een mooie dagtocht. Hier is het zomers warm en iedereen ligt op het strand,net als ik. Heel veel plezier met je lessen en het ontdekken van Cusco. Ik kijk uit naar je volgende verhalen! groetjes

  • 12 Juli 2010 - 09:42

    Ina:

    Wat leuk om zo mee te genieten.
    Ook thuis achter de computer steek je zo nog wat op van andere culturen.
    Vooral het eten van
    gebakken cavia...........
    Geniet van alles.
    d@g..Ina en de hele familie.

  • 14 Juli 2010 - 01:48

    Inge:

    Lieve Anne

    blij te lezen dat je zo goed bent aangekomen
    Ik kijk er echt al naar uit om nog eens in Cusco te zijn!

    tot binnenkort

    ps, heb je dan niets aan mijn westvlaamse lessen gehad?

  • 14 Juli 2010 - 19:35

    Cathrien:

    Heej Ann,

    wat fijn dat je goed bent aangekomen, ik ben net terug van vakantie en lees je verhaal nu vol blijheid. hihi. leuk kun je schrijven hoor.
    ik hou het kort: HEEL Veel plezier, geniet van alles joh maar dat lukt bij jou toch wel!

    veelliefsxx keep us updated!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 September 2010

Warmere en prachtige tijden

06 September 2010

Mijnwerkers in potosi en warmte in het oosten !

06 September 2010

Fake vegetariers op een ijskoude trip

06 September 2010

Zonnig (?) eiland

06 September 2010

Kloven en grenzen
Anne Marieke

Welkom bij de Avonturen van Anne, Ik ben een krappe 3 maand op reis met verschillende doeleinden , Om te beginnen 5 weken in Cusco om ultiem spaans te leren, nieuwe mensen te ontmoeten, gewoon van de fantastische stad te genieten en bovendien om in Clinica Belen te gaan werken, dus een beetje studiegerelateerd, omdat ik heeel benieuwd ben hoe het hier is met de geondheid en ik de cultuur van dichterbij wil leren kennen.. Na die 5 weken ga ik nog ongeveer 7 weken rondreien (con mi novio), de exacte bestemmingen ijn nog onduidelijk, en dat hoort ook!

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 19938

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 30 Juli 2015

Colombia

26 April 2014 - 14 Juli 2014

Tanzani-hoera!

06 Juli 2010 - 23 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: