Warmere en prachtige tijden - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Anne Marieke Wiggers - WaarBenJij.nu Warmere en prachtige tijden - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Anne Marieke Wiggers - WaarBenJij.nu

Warmere en prachtige tijden

Door: Anne Marieke en Dennis

Blijf op de hoogte en volg Anne Marieke

06 September 2010 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Dus nu komen we net terug van drie dagen Amboro park. Het was weer een onwijze ervaring! Onze groep bestond dit keer uit welgeteld 2 mensen, namelijk Dennis en ik. Haha, het is precies nog niet zo toeristisch daar. En dat was fantastisch heerlijk! We sliepen in een gezin in het park, waarvan het hele gezin ons hielp,; vader droeg onze bagage met behulp van de ezels, de zoon was onze gids en nam ons mee op prachtige wandelingen, en de moeder kookte de meest fantasische maaltijden voor ons. Het was echt een ervaring.

De natuur was prachtig en er was niemand. Heel veel mooie dieren gezien, er waren zelfs pumas!!! Amboro is een national park, een soort jungle en regenwoud. Echt enorm mooi. Het gezin was enorm gastvrij en spraakzaam (vooral de moeder, haha, we begrepen haar de helft van de tijd niet..). We sliepen in hun tuin in ons eigen tentje (maar gelukkig was het heel warm, tropisch klimaat en kregen we massas dekens en matrassen). Kamperen is toch zo fijn, en al helemaal op deze manier!

De maaltijden moeten we toch even vermelden, want die waren BELACHELIJK groot haha! Ontbijt pp: 5 empanadas, frietjes, groenten en eieren. Lunch: rijst, kip, frietjes, sla Avondeten: enorme schaal pasta en soep. Heb het meeste maar aan dennis gegeven, mijn maag is precies gekrompen en die enorme hoeveelheden niet meer gewoon! Maar het was wel heerlijk, en met liefde bereid. Dat is belangrijk. :)

Vandaag toegekomen in Santa Cruz, echt een tropische stad. Hier is het gemiddeld 30 graden hihi. De stad is dan ook enorm groen en uitgestrekt. Echt wel een pareltje! Maar wel gek, heel contrast met bijvoorbeeld La paz. Hier doen we het een beetje rustig aan, net een enorm ijsje gegeten buiten op het hoofdplein. De mensen zitten hier te schaken of vergaderingen te houden buiten. Het is enorm warm, zelfs nu om 23 uur nog. Dat is wel eens fijn!
Morgen avond nemen we de nachtbus naar Trinidad. Vanuit Trinidad nemen we de dagbus naar Rurranebaque, de ingangspoort van de amazone (tegen brazilie aan).

Die busrit schijnt fantastisch te zijn en is ons aangeraden door mensen die we tegenkwamen hier. We wilden eerst een heel andere route nemen (Cochabamba, la paz,rurranebaque) maar zijn zo flexible dat we het nu zo aanpakken. Bovendien nemen we dan de enige geasfalteerde weg van Bolivia! Hoera! Normale busreizen! In rurranebaque bezoeken we enkele dagen de amazone. Spannend! Erna gaan we terug naar La paz en dan via Peru naar Lima. De 22e vliegen we alweer terug… Maar eerst gaan we nog heel hard genieten van het prachtige reizigersleven hier!

Heel veel warme groeten en liefde van ons, Anne en Dennis. Hasta luego! Xxx

• 07 September 2010 - 09:08

Ina Ackermans.:

Op het einde van de brief:
    "De 22e vliegen we ALWEER terug",
    Ja Ja Anne en Dennis, zo kan ie wel weer hè.
    3 maanden genieten dan toch maar weer terug in het gewone hè.
    Wat een heerlijk uitgebreid verslag. Volledig meegereisd.
    Nog fijne weken toegewenst
    en om jullie persoonlijk te ontmoeten
    is ook best weer fijn.
    Lieve groet d@g..
    Ina. Ook namens Gerard natuurlijk.

• 07 September 2010 - 18:00

Bomma En Bompa Vl:

wat een leuk enfantast reis verhaal we krijgen er echt niet genoeg van en wachten op een volgend stukje allebij veel kusjes knufels

• 10 September 2010 - 17:59

Jasper:

Fantastische verhalen en foto's! Het afgelopen half uur ging ik er helemaal in op. Geniet volop van alle dagen die jullie nog over hebben!

Groetjes,
    Jasper

• 12 September 2010 - 22:52

Inge:

toffe verslagjes
    dat geeft mij al wat minder vertelwerk

tot binnenkort

• 13 September 2010 - 13:47

Lonneke:

Te gekke reis zeg!! Time flies..Fijne laaste dagen nog!

Verslag uit: Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Warmere en prachtige tijden

06 September 2010

Mijnwerkers in potosi en warmte in het oosten !

06 September 2010

Fake vegetariers op een ijskoude trip

Zonnig (?) eiland

Kloven en grenzen
Anne Marieke

Welkom bij de Avonturen van Anne, Ik ben een krappe 3 maand op reis met verschillende doeleinden , Om te beginnen 5 weken in Cusco om ultiem spaans te leren, nieuwe mensen te ontmoeten, gewoon van de fantastische stad te genieten en bovendien om in Clinica Belen te gaan werken, dus een beetje studiegerelateerd, omdat ik heeel benieuwd ben hoe het hier is met de geondheid en ik de cultuur van dichterbij wil leren kennen.. Na die 5 weken ga ik nog ongeveer 7 weken rondreien (con mi novio), de exacte bestemmingen ijn nog onduidelijk, en dat hoort ook!

Actief sinds 08 Juli 2010
Totaal aantal bezoekers 19947