Que fin de semana - Reisverslag uit Cusco, Peru van Anne Marieke Wiggers - WaarBenJij.nu Que fin de semana - Reisverslag uit Cusco, Peru van Anne Marieke Wiggers - WaarBenJij.nu

Que fin de semana

Door: Anne marieke

Blijf op de hoogte en volg Anne Marieke

19 Juli 2010 | Peru, Cusco

Hola chicos y chicas!

Je bent actief of je bent het niet,dus bij deze wat nieuws over mijn weekend! Het is verder superdruk dus heb niet heel veel tijd om veel te schrijven maar het weekend was machtig.

Vrijdagavond na werk en eten spelletjesavond gedaan, juegos internacionalos, want echt iedereen kende spelletjes (met of zonder cocktails, haha)! Was tof, veel toffe spellen geleerd, veel met bluffen dus daar hou ik wel van!
Uiteindelijk sloot het cafe (jammer want het was nonstop happy hour) en besloten we te gaan dansen in n soort club. Nou, dat is dus exact zoals in europa! Dus dat is wel weer leuk, maar natuurlijk wel meer salsa muziek en rare peruviaanse mensen. Maar over t algemeen toch europese muziek (top 40 van ongeveer 5 jaar geleden, valt nog mee e!) en veel europeanen. Mooie avond! uiteindelijk rond half 4 naar huis, werd nog rennen want Christof, mijn duitse huisgenoot, moest om 5 uur het vliegtuig halen.. maar is goedgekomen!

Volgende ochtend afgepsroken om naar Morray te gaan met n stuk of 8 mensen, wisten alleen totaal nog niet hoe of wat. DUs hadden op de plaza afgesproken en gokten er maar op dat we er wel zouden geraken! En uiteraard ging er gewoon n bus, voor 1,50 soles (deel door 4) en die deed er 1,5 uur over. Meeste mesnen nog geslapen en uitgebrakt in de bus. Morray is n oude inca ruine, echt superrrrmooi en indrukwekkend! Veel fotos gemaakt, probeer ze op picasa te zetten want ik kan er op deze weblog maar 10 zetten...
Vervolgens wilden we naar Salineras, een soort zoutmijnen-terassen, echt heel cool. Dus we wisten weer niet hoe we er kwamen.Uiteindelijk n taxi gevonden en het was echt n enorm gammele en ouwe taxi, maar ja hoor, wij gignen er met zn 8en en chauffeur in! Supermooi, fotos probeer ik wederom op picasa te zetten!

Vervolgens moesten we nog n uur wandelen ofzo, maar man! wat n natuur, echt superindrukwekkend, bergen, zon, sneeuw,... leuke mensen en toffe gesprekken! reizen is echt zoooo mijn ding! Uiteindelijk bij Salineras beland,heel cool.

Savonds in de stad gegeten met noig wat mensen en vervolgens naar n cafe gegaan om de beste choco taart van de stad te eten!

Volgende ochtend om half 8 afgesproken (en mijn host mama was zo lief daarvoor al ontbijt te maken met verse vruchtensap, die is hier ytrouwens het allerbeste!!) - bus genomen naar Pisaq weer met n aantal mensen. In pisaq zijn wederom enorm imposante inca ruines. Onderweg zoveeel mensen ontmoet dta we uiteindelijk met 20 waren, beetje te veel dus ;)

Maar wel gezellig! Na de ruines vanaf boven nar het dorpje Pisaq gelopen wederom langs n veeel te mooie route, enorm avontuurlijk maar WARM! dus iedereen klein beetje verbrand, hihi. Aangekomen in het dorp was daar een fiesta(echt echt alles wordt gevierd), met allemaal gekke monsters en duivels. We begrepen er vrij weinig van! Maar al het volk mengde zo mooi. de straatarme peruvianen, de rijke peruvianen, de kindjes van nog geen jaar oud en de stokoude opaatjes en omaatjes, de spaanse hippies met hun gratis drank die ze uitdeelde, de amerikaanse te dikke toeristen en wij. Wat een feest! Que fiesta!

In pisaq is ook n veel te coole markt, alwaar ik voor veel van jullie kados wilde kopen, maar ik weet echt niet hoe ik het allemaal mee moet krijgen!! Dus ga t aan t eind van de reis doen. Maar werkelijk alles is zoo kleurrijk, goedkoop en de mesnen zijn zo lief. IK wilde de hele markt wel leegkopen! Heb vriendschapsarmbandje en ketting gekregen van wat vrienden, haha, supergrappig.

Toen belandden we in n cafe en daar hadden ze serieus naast de houtoven waarin de cavias werden gebakken, een kooi staan met de levende cavias er nog in.. Oh oh ik twijfel nnu of ik het wel moet doen! Ze waren zooo lief, hihi.

Man man wat een tijden! Nu weekje werken en spaans studeren (net ook weer zoon mooie spaanse les gehad met 1 amerikaans meisje, onverstelbaar hard gelachen om die gekke moeilijke verleden tijden met duzenden uitzonderingen..) en een verjaardag van n vriend (een heuze nederlandse jongen!) plannen, we gaan dit weekend voor zn verjaardag kamperen met nog n meisje en 2 jongens dus moeten een tent, taart, drinken en een plek zien te fiksen! Maar dat komt goed, dat wordt vast mooi. Kamperen in de inca ruines, of andere avontuurlijke plekken.. dat komt wel goed!

Nu eten in mn heerlijk gastgezin en vroeg naar bedje! morgen nieuwe poging Campo! Ik hou jullie op`de hoogte, wordt misschien wel pas volgende week!

Liefs voor allen wederom, en geniet van de zomrer, jullie verdienen het!!

  • 20 Juli 2010 - 11:50

    Josefien Voets:

    Dag Anne Marieke!

    Wat heerlijk om al je verhalen te lezen!!! ik ga zodadelijk eens naar je foto's kijken, ik ben erg benieuwd naar de beelden bij de tekst. Het is fijn dat je zoveel tijd investeert in het optypen van al je avonturen. Ik weet zeker dat je er later zo nog dubbel hard van zal kunnen genieten ;-) Maar geniet er vooral nu maar volop van! Leve het hiernumaals!!
    Liefs en tot snel!! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 September 2010

Warmere en prachtige tijden

06 September 2010

Mijnwerkers in potosi en warmte in het oosten !

06 September 2010

Fake vegetariers op een ijskoude trip

06 September 2010

Zonnig (?) eiland

06 September 2010

Kloven en grenzen
Anne Marieke

Welkom bij de Avonturen van Anne, Ik ben een krappe 3 maand op reis met verschillende doeleinden , Om te beginnen 5 weken in Cusco om ultiem spaans te leren, nieuwe mensen te ontmoeten, gewoon van de fantastische stad te genieten en bovendien om in Clinica Belen te gaan werken, dus een beetje studiegerelateerd, omdat ik heeel benieuwd ben hoe het hier is met de geondheid en ik de cultuur van dichterbij wil leren kennen.. Na die 5 weken ga ik nog ongeveer 7 weken rondreien (con mi novio), de exacte bestemmingen ijn nog onduidelijk, en dat hoort ook!

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 19943

Voorgaande reizen:

21 Juni 2015 - 30 Juli 2015

Colombia

26 April 2014 - 14 Juli 2014

Tanzani-hoera!

06 Juli 2010 - 23 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: