Fake vegetariers op een ijskoude trip - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Anne Marieke Wiggers - WaarBenJij.nu Fake vegetariers op een ijskoude trip - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Anne Marieke Wiggers - WaarBenJij.nu

Fake vegetariers op een ijskoude trip

Door: Anne Marieke

Blijf op de hoogte en volg Anne Marieke

06 September 2010 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Na onze fantastische busrit van enkele uren vanuit Copacabana, kwamen we aan in de voorsteden van La Paz. La Paz is de gekste stad die we ooit gezien hebben. Echt een enorme gigantische stad, gebouwd in een grote kom. De stad ligt enorm hoog, dus het is er vaak koud. De voorsteden van La Paz zijn gigantisch arm en er heerst enorm veel geweld. Maar gelukkig reden we daar alleen doorheen met de bus. Wel bijzonder om te zien, hoe de stad steeds rijker wordt als je omlaag rijdt met de bus.

Ons hostal lag dus wederom in het centrum, rond een prachtige patio. Er was zelfs een bad! En dat voor 30 BOB (3 euro) pp voor een 3 persoonskamer (en echt een heel ruime kamer..) Bolivia is zo goedkoop. Dat is onvoorstelbaar. En mooi, mooier dan Peru mischien wel.
La Paz zelf was dus echt een gekke stad en enorm vermoeiend als je juist van een enorm rustig Titicacameer afkomt. Wat een contrast in die paar uur! We besloten slechts 1,5 dag te blijven en vervolgens door te reizen naar Uyuni. In La paz zelf hebben we wat gewinkeld en rondgelopen, en zijn we zo vaak onder de indruk geweest van de mensenmassas en de hoge gebouwen en rijkdom en armoede tegelijk…

De busrit naar Uyuni was wat minder luxe, dat was zelfs een kleine ramp. Semi cama (half-bed) bus bleek een gammel oude bus te zijn met weinig ruimte en alleen maar peruanen (denk Dennis in een te krappe bus met allemaal kleine peruanen om m heen, het was wel een mooi zicht). Helaas n nachtbus, dus veel slapen deden we niet. Vooral omdat er nul asfalt o.i.d. op de weg lag, hobbeldebobbel weg dus! Ik (anne) heb gelukkig de eigenschap overal en altijd te kunnen slapen, dus dat was fijn!
De aankomst in Uyuni sochtends was KOUD. Echt koud. We waren erop voorbereid dat het daar enorm koud kan zijn maar het was toch even schrikken!

Na ons eigen onbtijt te hebben genuttigd in een heus café (we blijven budget doen, zelfs in Bolivia) vertrokken we op een trektocht bij Jeep voor 3 dagen. We deelden onze kamers, jeep, eten, drinken etc. met vier rare Brazilianen. (nu moeten we toegeven dat alle brazilianen wat raar zijn). 2 broers en 2 zussen. Wel hele gave personen. Een jongen vond Inge wat te tof, en hij probeerde haar te versieren… Maar hij bleek getrouwd te zijn! Geen probleem voor de braziliaan: hij deed zijn trouwring af en hupsa, niemand wist meer dat hij getrouwd was. Raar volk! Wel goed gelachen.

De tocht zelf was echt de fantastischste natuur ooit. 3 dagen in een Jeep, dan kun je wel aardig wat zien! De zoutvlaktes, Salar,waren fantastisch mooi , wit, en precies zoals je je voorstelt. Verder waren daar nog enkele gekleurde meren (wat klinkt dat eigenlijk gek), enorme rots partijen, enorme vlaktes met niets, woestijn, Bergen, kleuren, geisers..grens met chili… Echt heel heel indrukwekkend. Wel was het enorm koud, maar daar waren we op gekleed gelukkig! De laatste ochtend stonden we heel vroeg op om op tijd bij de geisers te zijn, het voelde aan als min 20. Alles was bevroren. Maar gelukkig wachtte daar een verassing! Een heuze natuurlijke bron van 35 graden.. Wow dat was genieten! Echt supergek, zo iets midden in de natuur. Het eten en drinken deze tour was iets minder, onder andere omdat we op advies van anderen, hadden gezegd dat we vegetarisch waren en vervolgens elke lunch en avondeten een omelet kregen die echt een beetje naar niets smaakte. Dus dat wisten we weer voor de volgende x, we zijn geen vegetariers meer!

Verslag uit: Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Warmere en prachtige tijden

06 September 2010

Mijnwerkers in potosi en warmte in het oosten !

Fake vegetariers op een ijskoude trip

Zonnig (?) eiland

Kloven en grenzen
Anne Marieke

Welkom bij de Avonturen van Anne, Ik ben een krappe 3 maand op reis met verschillende doeleinden , Om te beginnen 5 weken in Cusco om ultiem spaans te leren, nieuwe mensen te ontmoeten, gewoon van de fantastische stad te genieten en bovendien om in Clinica Belen te gaan werken, dus een beetje studiegerelateerd, omdat ik heeel benieuwd ben hoe het hier is met de geondheid en ik de cultuur van dichterbij wil leren kennen.. Na die 5 weken ga ik nog ongeveer 7 weken rondreien (con mi novio), de exacte bestemmingen ijn nog onduidelijk, en dat hoort ook!

Actief sinds 08 Juli 2010
Totaal aantal bezoekers 19937